Velkommen til Rykkinn borettslag 1
Velkommen
Oppslagstavle
Generell informasjon
28.02.2023 - HMS informasjon til alle beboere i borettslaget.
Publisert
1 år siden
HMS informasjon til alle beboere i borettslaget.

"I vårt borettslag ønsker vi å skape et godt og sikkert bomiljø for alle beboere (og ansatte). Vi skal sammen ta vare på borettslagets bygninger og materiell, forhindre belastning på det ytre miljøet og velge produkter og tjenester som ikke skal kunne skade beboerne.
Alle borettslag er underlagt internkontrollforskriften med tilhørende lovverk som blant annet ivaretar brann- og eksplosjonsvern, elektriske anlegg, forurensning og avfall, lekeplass og arbeidsmiljø.
Borettslaget skal derfor planlegge, utføre og dokumentere et systematisk helse-, miljø- og sikkerhetsarbeid som er basert på en form for risikovurdering.
Lovverket stiller tydelige krav til borettslaget- og hvert enkelt beboers ansvar."

SE VEDLEGG !

Denne informasjonen er lagt ut på nettsiden og i postkassen til alle beboere 28/2-2023
Vedlegg (1)
PDF (1)
Publisert av styret i kategori generell informasjon.
Renovasjon
02.01.2023 - Datoer for innsamling av plast i 2023.
Publisert
2 år siden
Her ligger oppdatert liste for henting av plast. Trykk på vedlegget for å åpne dette. Der ligger oversikten for året 2023. I løpet av våren blir det nedgravde søppelløsning ferdigstilt og da kan all plast kastes der. Minner om at isopor skal kjøres til Isi.
Vedlegg (1)
PDF (1)
Publisert av driftsleder i kategori renovasjon.
Generell informasjon
30.12.2022 - Forsinkelse av nye parkeringskort.
Publisert
2 år siden
Hei alle sammen.

De gamle parkeringskortene går ut 31/12-2022
Styret har ikke mottatt nye parkeringskort ennå, pga forsinkelse i produksjonen.

De gamle parkeringskortene vil fungere frem til de nye kortene er på plass.
Regner med at de nye kortene kommer i begynnelsen av Januar. 2023.

Mvh Styret
Publisert av styret i kategori generell informasjon.
Brann-
sikkerhet
28.11.2022 - Røykvarslerdagen 1. desember
Publisert
2 år siden
RØYKVARSLERDAGEN
1 desember.

Er ikke bare batterier i røykvarsleren som bør byttes…

Sjekk røykvarslerne og bytt batteri:
Har du nok røykvarslere hjemme og hvor er de plassert? Alarmen skal kunne høres tydelig på oppholdsrom og soverom når alle dører er lukket. Det kan være lurt å ha flere røykvarslere.

Meget viktig!
Ha fri bane til rømningsveier på balkong på kjøkkensiden
(for de som har dette), det skal ikke stå noe i veien mot sideveggene til naboene.
Dette er rømningsveier og skal ikke sperres.

Sjekk brannslukningsapparatet:
Skal snus flere ganger i året for å være sikker på at pulveret ikke stivner og manometeret står på grønt. Pulveret kan klumpe seg. For å unngå det, bør du regelmessig snu pulverapparatet opp-ned noen ganger. Du skal høre risling av pulver når du snur det.
Apparatet skal stå slik at det er enkelt å finne, gjerne på soverommet slik at man kan ha det lett tilgjengelig hvis det brenner om natten og man trenger dette for å komme ut.
Det kan være lurt å ha flere brannslukningsapparater, eks. et på soverom og et på kjøkkenet.

Levende lys og skjøteledninger.
Mange bruker levende lys hele året og spesielt rund jul. Det er viktig å følge med og ikke forlate rommet. Stearinlys/telys o.l. kan antenne andre gjenstander slik at det kan utvikle seg til brann. Vær varsom og pass på.
Unngå bruk av skjøteledninger, hvis disse brukes feil, kan utvikle varmgang og brann.

Sjekk ut linken under, på hvordan man sjekker brannslukkerapparatet:
https://www.youtube.com/watch?v=SQqqEWXRUsE&ab_channel=HeimstadenNorge

For mere informasjon, les på brannvesenets sine nettsider:
https://abbr.no/bolig/brannsikkerhet-i-hjemmet/roykvarsler/

Ta brannvern på alvor!
Ikke bare for deg selv, men for alle naboene dine!

Mvh Styret
Vedlegg (1)
PDF (1)
Publisert av styret i kategori brannsikkerhet.
Sosialt
27.11.2022 - Julegrantenning 2022
Publisert
2 år siden
Årets julegran ble tent klokken 17.00 i dag.
Vi var ikke så mange i det dårlige været, men det ble servert pepperkaker og gløgg.
Julenissen kom med noen godteposer til barna:)

Styret ønsker alle en fin førjulstid.
Vedlegg (3)
Bilde (1)
Bilde (2)
Bilde (3)
Publisert av styret i kategori sosialt.
Viktig
22.11.2022 - Endringer i borettslagets informasjonskanaler.
Publisert
2 år siden
Endringer i borettslagets informasjonskanaler.

Fra 1/1-2023 vil informasjon fra borettslaget kun være digitalt.
Lovpålagt informasjon vil fortsatt bli puttet i hver enkelt beboers postkasse, som Generalforsamlings Info, husleieøkning og svært viktig informasjon.

Alt annet informasjon blir lagt digitalt for beboere/pårørende.

Hvilken innvirkning vil dette ha på deg som beboer/pårørende?
Fra 1/1-2023 må man enten melde seg på nyhetsbrevet på nettsiden vår eller sjekke nettsiden jevnlig, for å få informasjon fra styret/driftsleder i borettslaget.
Både du og pårørende anbefales å melde seg på nyhetsbrev før 1/1-2023. (www.rykkinn1.no - Meld på nyhetsbrev nedest på siden)

Ang. nyhetsbrev:

Du vil få jevnlig informasjon mail fra styret/driftsleder.
Hvis styret skal legge ut flere info samtidig, vil du få nyhetsbrev på det som er viktigst og resten vil bli lagt ut på nettsiden samtidig
(da uten nyhetsbrev tilsendt, dette er fordi vi ikke ønsker å “bombardere” beboere med mange nyhetsbrev etter hverandre).
Mailadressen din blir ikke solgt/brukt til annet formål enn nyhetsbrev fra borettslaget, ved påmelding av nyhetsbrev.

Denne infoen er lagt i postkassen til hver beboer, på oppslagstavlene og på nettsiden.

Mvh Styret
Vedlegg (1)
PDF (1)
Publisert av styret i kategori viktig.
Generell informasjon
10.11.2022 - Info om Innboforsikring og inneklima.
Publisert
2 år siden
INNBOFORSIKRING:

Noen beboere har ikke innboforsikring,

Dette er en forsikring som hver enkelt andelseier må ordne selv.
Hvis man ikke har innboforsikring, så kan store beløp gå tapt
ved både brann, vannskade, innbrudd o.l.
Borettslaget dekker kun skader på bygning.
Dvs ved en brann, vannskade, innbrudd o.l. så dekker ikke bygningsforsikringen til
borettslaget innboet i andelsleiligheten din.
Eksempler på INNBO er møbler, klær, elektrisk utstyr (tv, vaskemaskin,
oppvaskmaskin og komfyr, som kan flyttes på.), bøker, sykler, verktøy o.l.
Innboforsikringen dekker verdien på innboet, hvis det skulle skje noe.
Kontakt ditt forsikringsselskap for få innboforsikring, hvis du ikke har.
Det kan være lurt å sjekke innboforsikringen om at du er godt nok dekket.



INNEKLIMA:

Riktig inneklima er viktig.

Mange lukker ventilene for å spare på strømforbruket om vinteren.
Dette kan føre til et dårlig inneklima som kan være skadelig for beboerne.
Hvis man ikke sørger for god utlufting, kan det utvikle seg sopp og råte i leiligheten.
Det kan fort bli meget kostbart, hvis man ikke tar tak i dette.
Andelseier er pliktig til å holde sin bolig vedlike.
Ved skader som oppstår ved dårlig vedlikehold, vil andelseier være ansvarlig for
skader i sin bolig.
Styret oppfordrer alle til å sørge for et godt inneklima både for egen helse og ivareta
leiligheten slik at det ikke utvikler seg sopp og råteskader.


Mvh Styret
Vedlegg (1)
PDF (1)
Publisert av styret i kategori generell informasjon.
Generell informasjon
10.11.2022 - Søppel prosjektet - Vi er “snart” i gang med bygging…
Publisert
2 år siden
Søppel prosjektet:

Styret og driftsleder har brukt lang tid å komme i havn med søppel prosjektet.
Pga både Covid, konkurser, prisøkninger, byggesøknad, osv, så har dette prosjektet strukket seg alt for langt ut i tid.
Styret og driftsleder har brukt utallige timer med gjennomgang av tilbud, befaringer, vært i lokal området for å se på forskjellige typer løsninger og innhenting av priser fra mange leverandører.

Styret landet på Enviropac sin søppel løsning, og en lokal entreprenør til å utføre prosjektet.
Det vil komme 2 søppelstasjoner med totalt 23 beholdere.
Den ene vil være ved “enden” av Paal Bergs Vei 20 og en andre mellom Paal Bergs Vei 36-38, mot hovedvei.
Det vil være beholdere for restavfall, matavfall, papp, plast og glass/metall* (* metall kun ved pb 36-38)
For de som kommer til å bruke søppelanlegget ved pb 20, kan man bruke glass/metall ved Rykkinn Nærsenter.

Når er vi i gang?

Oppstart er omkring 1 April 2023, men søppel prosjektet skal være ferdigstilt innen 1 Juni 2023.
Entreprenøren ønsket å sette hele prosjektet ferdig med engang, slik at byggeperioden skulle bli kortest mulig, noe styret var meget enig i.
Beholdere til prosjektet er ankom (tidligere enn antatt) og disse kommer til å bli mellomlagret på lekeplassen til prosjektet starter. Dette var for å unngå en prisøkning på beholderene.
Det vil bli sprengning på begge lokasjonene i en periode på dagtid.
Som et miljøtiltak og for å spare penger, så vil vi bruke mye av rest massene til å fylle ut bakken v/ pb 38-44 å det vil bli planert og sådd etter på.
Arbeidstiden til entreprenøren er satt innenfor rimelige tider, slik at beboerne skal få ro på kveldstid og natt.
Det vil selvfølgelig ikke bli jobbet på søndager eller helligdager.



Mer informasjon kommer nærmere byggestart.


Mvh Styret i Rykkinn Borettslag 1
Vedlegg (1)
PDF (1)
Publisert av styret i kategori generell informasjon.
Første « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » Siste
Nyhetsbrev
Motta varsler når noe skjer i borettslaget.
Kontakt
Driftsleder
Arbeidstid: Mandag til fredag 08:00 - 16:00
Telefon: 90 62 42 58
Epost: vaktmrb1@online.no
Styreleder
Telefon: 99 38 11 81
(Vennligst ikke sms)
Epost: styret@rykkinn1.no
ABBL forretningsfører
Telefon: 67 57 40 00
Epost: post@abbl.no
Enhetsopplysninger
Foretaksnavn
AL RYKKINN BORETTSLAG I
Org.nr.: 954 644 332
Postadresse
AL Rykkinn borettslag 1
Paal Bergs vei 20
1348 Rykkinn
Forretningsadresse
Kinoveien 3 A
1337 SANDVIKA